Veel gestelde vragen

Heb je een vraag? Kijk dan even tussen de veel gestelde vragen mét antwoorden

CeskySight (KvK 01139718) is aangesloten bij SGR, onder nr. 3841


FAQ

Kan ik ook een verblijf boeken met een afwijkende verblijfsduur?

Buiten het hoogseizoen is dit in bijna alle accommodaties geen enkel probleem. U kunt hier altijd naar informeren. In het hoogseizoen, zowel winter als zomer, kunnen we helaas alleen boekingen accepteren die beginnen en eindigen op zaterdag. Standaard begint en eindigt een verblijf op zaterdag.

Ik kan niet op vakantie vanwege het coronavirus, wat nu?

Optie 1: Gratis omboeken tot het volgend kalenderjaar.
Als eerste optie biedt CeskySight aan om in 2022/2023 je boeking gratis om te boeken voor dezelfde periode. Indien mogelijk kan je dan je vakantie doorbrengen in de vakantiewoning die je al hebt geboekt, slechts een jaar later dan oorspronkelijk gepland.  

Optie 2: Aanbetaling omzetten in voucher
Een tweede optie is om je aanbetaling om te laten zetten in een zogenaamde Corona-voucher. Je ontvangt een tegoedbon ter hoogte van de aanbetaling en met deze tegoedbon kun je vanaf nu binnen een jaar een nieuwe boeking maken. De geldigheid van de voucher is voor het datum waarop je boekt, je kan dus ook een vakantie voor het jaar daarna boeken met de voucher.
CeskySight is lid van de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) en ook de Corona-vouchers vallen onder deze verzekering. Op deze manier is uw aanbetaling gegarandeerd. 

Optie 3: Annuleren
Het is ook mogelijk om de reis te annuleren. Wij wijzen je erop dat in dit geval onze standaard annuleringsvoorwaarden van toepassing zijn.  Dit betekent dat je het bedrag van de aanbetaling aan ons verschuldigd bent.

Wat is in de huurprijs inbegrepen?

U kunt onbeperkt gebruik maken van alle faciliteiten die aanwezig zijn in de woning, zoals sauna, zwembad, whirlpool, fietsen etc. Ook alle bedlinnen is meestal inbegrepen. In de meeste accommodaties liggen er zelfs voldoende handdoeken en keukentextiel voor u klaar. In een enkel geval wordt er een geringe vergoeding gevraagd, dit wordt bij de accomodatie vermeld. Als er een kinderbedje in de woning aanwezig is, kunt u deze uiteraard ook gebruiken. Het bedlinnen voor het kinderbedje dient u echter wel zelf mee te nemen. Schoonmaakkosten en in sommige gevallen een energietoeslag dient u apart te voldoen. Meer informatie hierover kunt u vinden onder bijkomende kosten.

Ik moet nog een aantal dingen regelen, kan ik een vrijblijvende optie op een accommodatie krijgen?

Uiteraard kunt u vrijblijvend en kosteloos een optie nemen op één van de woningen. In principe is deze optie voor drie dagen en vervalt deze daarna. Neemt u voor meer informatie contact met ons op via de website of telefonisch.

Kan ik al vooruit boeken?

Wij kunnen ons goed voorstellen dat u uw skivakantie of zomerverblijf ruim van tevoren wilt vastleggen. Bij ons kunt u dus gerust een boeking doen voor het volgende jaar. Zo weet u zeker dat de accommodatie van uw keuze tot uw beschikking staat. Soms staan de prijzen voor dit seizoen nog niet vast, de prijsstijging zal maximaal 5% zijn. Zodra de prijzen beschikbaar zijn, wordt u op de hoogte gebracht en kunt u de boeking accepteren of niet. Voor een vooruit boeking vragen we een aanbetaling van € 40, =, accepteert u de boeking niet dan krijgt u het bedrag uiteraard teruggestort.

Kan ik ook een verblijf boeken met een afwijkende verblijfsduur?

Buiten het hoogseizoen is dit in bijna alle accommodaties geen enkel probleem. U kunt hier altijd naar infomeren. In het hoogseizoen, zowel winter als zomer, kunnen we helaas alleen boekingen accepteren die beginnen en eindigen op zaterdag. Standaard begint en eindigt een verblijf op zaterdag.

Zijn er nog bijkomende kosten?

Er zijn een aantal vaste kosten die bij ieder verblijf in rekening worden gebracht. Zo bent u € 24 boekingskosten verschuldigd. De schoonmaakkosten bedragen meestal € 50 tot € 75 per accommodatie. Met de eigenaren hebben we een afspraak dat voor alle accommodaties een schadeverzekering verplicht is gesteld. Deze schadeverzekering bedraagt 1,9 % van de huursom. In de wintermaanden (van 1 november tot 1 april) is voor een aantal accommodaties een energietoeslag van verschuldigd. Voor andere accommodaties wordt de werkelijk verbruikte energie, via registratie van de meterstanden, in rekening gebracht. Dit wordt aan de beheerder ter plekke betaald. Tevens vragen wij een borgsom van € 150 tot € 250 euro. Deze wordt binnen twee weken na afloop van uw verblijf teruggestort, mits er geen schade is gemeld door de beheerder.

Daarnaast zijn er nog extra kosten in het geval u specifieke wensen heeft. Bijvoorbeeld het meenemen van een huisdier.

Kan de borgsom ter plaatse ook in Euro’s betaald worden?

Ja, u kunt de borgsom ook in Euro’s voldoen aan de beheerder.

Hoe kan ik betalen?

Na uw reservering ontvangt u een factuur met ons rekeningnummer. U kunt dan per bank betalen.

Mag ik in termijnen betalen?

Na het bevestigen van de boeking ontvangt u binnen 4 werkdagen een factuur.

U dient 30% van reissom + de verzekeringskosten binnen veertien dagen te voldoen.

Het resterende bedrag dient 6 weken voor aankomst in uw verblijf op onze rekening te zijn bijgeschreven. Ligt uw vertrekdatum echter binnen zes weken, dan dient u het volledige bedrag binnen vijf dagen na het ontvangen van de factuur te voldoen. Dit zijn tevens de voorwaarden van ANVR/SGR. CeskySight is deelnemer van SGR, onder nr. 3665.

Kan ik mijn boeking nog annuleren?

Mocht u onverhoopt toch een boeking willen annuleren dan bent u de annuleringskosten verschuldigd. Wij raden u aan om altijd een annuleringsverzekering af te sluiten. Dat kan samen met de boeking worden afgesloten via CeskySight maar uiteraard kunt u ook elders een annuleringsverzekering afsluiten. De voorwaarden vindt u hier.

Wat zijn de annuleringskosten?

Bij annulering bent u de volgende kosten verschuldigd:

a. 40% van de reissom bij annulering tot 6 weken voor de dag van aanvang van de huurperiode.
b. 60% van de reissom bij annulering binnen 6 weken voor aanvang van de huurperiode.
c. 90% van de reissom bij annulering binnen 4 weken voor aanvang van de huurperiode.
d. 100% van de reissom bij annulering binnen 2 weken voor aanvang van de huurperiode.

Mijn gegevens op de voucher en/of factuur kloppen niet. Wat moet ik doen?

Uw (persoons)gegevens die u bij ons hebt doorgegeven, verwerken wij nauwkeurig. Mocht er desondanks een fout ingeslopen zijn dan vragen we u vriendelijk ons hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte te stellen, zodat we dit kunnen aanpassen.

Krijg ik na de betaling nog een bevestiging?

Na uw betaling ontvangt u van ons per ommegaande een bevestiging, zodat u zeker weet dat de accommodatie van uw keuze voor u klaar staat.

Wanneer ontvang ik de reisbescheiden en waar bestaan deze uit?

Uw reisbescheiden ontvangt u enkele weken voor uw vertrek. De reisbescheiden bestaan uit een voucher met de gegevens van het reisgezelschap, de accommodatie en een duidelijke routebeschrijving naar de accommodatie. De voucher kunt u overhandigen aan de beheerder bij ontvangst van de sleutel.

Ben ik toeristenbelasting verschuldigd?

In Tsjechië wordt in veel gebieden een gering bedrag aan toeristenbelasting geheven. In de plaatsen waar dit wel het geval is, gaat dit om een bedrag van maximaal € 1, – per persoon per nacht voor bezoekers van 16 jaar en ouder. Dit bedrag dient u meestal ter plaatse te betalen. Bij enkele accommodaties wordt dit bedrag door CeskySight geïnd en afgedragen.

Hoe kan ik contact opnemen?

Veel informatie over Tsjechië en onze accommodaties vindt u op onze site. Als u desondanks vragen hebt, kunt u het contactformulier op de website gebruiken. Wij streven er naar om uw vraag binnen 48 uur te beantwoorden. Ons antwoord kan per mail, maar op uw verzoek kunnen wij ook telefonisch contact opnemen. Uiteraard kunt u ook zelf telefonisch contact opnemen, tijdens kantoortijden zijn we te bereiken op: 058-2541276.

Wie is CeskySight?

CeskySight is een zelfstandig reisbureau en verhuurt luxe, comfortabele vakantieaccommodaties in Tsjechië. Het bedrijf bestaat uit een aantal enthousiaste medewerkers die hun liefde voor Tsjechië graag met u willen delen.

Is CeskySight eigenaar van de accommodaties?

Nee, CeskySight is geen eigenaar van de accommodaties. Alle luxe vakantiewoningen en appartementen op onze website zijn particulier bezit. CeskySight kent alle huiseigenaren persoonlijk en onderhoudt veelvuldig contact met hen. Omdat onze woningen allemaal een verschillende eigenaar hebben, zijn ze uniek en dit betekent dat u te gast zult zijn in een persoonlijke, gezellige en huiselijk ingerichte woning. Namens de huiseigenaren vragen we onze gasten om tijdens hun verblijf zuinig met de accommodaties om te gaan.

Hoe kan ik op de hoogte blijven van aanbiedingen en last-minutes?

U kunt zich gratis inschrijven voor onze digitale nieuwsbrief. Zo blijft u op de hoogte van al onze aanbiedingen en andere wetenswaardigheden over onze accommodaties. Uiteraard kunt u zich te allen tijde weer uitschrijven voor de nieuwsbrief.

Moet ik zelf linnengoed meenemen?

Nee, in onze accommodaties is altijd voldoende schoon linnengoed aanwezig. U hoeft deze niet zelf mee te nemen. In de meeste accommodaties zijn ook handdoeken en keukentextiel aanwezig. Ook is er vaak een wasmachine en droger aanwezig.

Zijn huisdieren toegestaan?

Huisdieren zijn slechts in een aantal accommodaties toegestaan. U kunt deze accommodaties herkennen aan het pictogram bij de accommodatie op de website. Voor het meenemen van een huisdier vragen wij een vergoeding van € 15, – per week.

Is er in de woning een kinderbedje aanwezig?

In veel accommodaties is een kinderbedje beschikbaar. In enkele accommodaties wordt hier een klein huurbedrag voor gerekend. In de accommodaties is geen bedlinnen voor een kinderbedje aanwezig, dit dient u zelf mee te nemen.

Mag er in de accommodaties gerookt worden?

We willen graag al onze gasten een frisse en rookvrije accommodatie aanbieden. Om deze reden is roken in onze accommodaties niet toegestaan.

Waar vind ik informatie over Tsjechië?

Op onze website kunt u veel informatie en achtergronden over Tsjechië vinden. Tevens vindt u er links van andere websites met toeristische informatie en van bijvoorbeeld het Tsjechisch bureau van Toerisme.

Waar vind ik de routebeschrijving naar de accommodatie?

U ontvangt tijdig een duidelijke routebeschrijving naar uw accommodatie.

Is het verplicht in Tsjechië om met winterbanden te rijden tijdens de winterperiode?

In Tsjechië is het verplicht om tijdens de winterperiode op winterbanden te rijden. Daarnaast is het ook verplicht dat sneeuwkettingen in de auto aanwezig zijn. Naast het reflecterende hesje, gevarendriehoek en de EHBO-doos.

Rijdt u via Duitsland, ook daar is het verplicht om op winterbanden te rijden. Naast de sneeuwkettingen hoort u bij winterse omstandigheden ook een geschikte winteruitrusting aan boord te hebben. Zoals bijvoorbeeld de ruitensproeivloeistof, de ruitenwissers en de koelvloeistof.

Meestal hoeft u er geen gebruik van sneeuwkettingen te maken. De openbare wegen worden goed schoon gehouden.

Kan ik ski’s huren in Tsjechië?

In alle skicentra kunt u een moderne, kwalitatief goede uitrusting huren. Voor zowel ski’s als skischoenen maar ook snowboards etc. kunt u er terecht.

Kan ik van te voren skiles boeken?

Zowel de skilessen voor volwassenen als kinderen kunt bij vrijwel alle skischolen van te voren boeken. CeskySight kan u informeren over prijzen etc. Op onze website vindt u voldoende informatie.

Moet ik reis- of annuleringsverzekering afsluiten?

Beide verzekeringen zijn niet verplicht, maar wel aan te raden. CeskySight biedt u de mogelijkheid om met de boeking ook een reisverzekering van “De Europeesche” af te sluiten.

Waar en hoe kan ik een klacht kenbaar maken?

Wij willen graag dat u terug kunt kijken op een geslaagde vakantie in een schitterende accommodatie en wij zullen hier alles voor in het werk stellen!

Mocht een en ander desondanks niet naar tevredenheid zijn dan kunt u dit in eerste instantie oplossen met de beheerder ter plaatse.

Bent u daarna nog steeds niet tevreden met de geboden oplossing, dan kunt u contact opnemen met CeskySight (uiteraard ook buiten kantooruren). Wij zullen uw probleem, met behulp van onze mensen in Tsjechië, zo goed mogelijk en in alle redelijkheid proberen op te lossen. Mocht u desondanks na contact met CeskySight nog niet tevreden zijn over het oplossen van de klacht dan kunt u binnen een week na uw vertrek uit de accommodatie een schriftelijke klacht indienen bij CeskySight.

Is CeskySight aangesloten bij SGR?

CeskySight (KvK 01139718) is aangesloten bij SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.


Wat zijn de algemene voorwaarden?

Deze vindt u hier.


Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met CeskySight.